Burgerbevraging N-VA: de resultaten

Op 15 april 2017

De Buggenhoutenaar bepaalt mee het lokale partijprogramma N-VA.

Gedurende zes weken kregen alle Buggenhoutenaren de kans om een algemene bevraging over de gemeentelijke beleidsdomeinen in te vullen. Intussen werden alle antwoorden verwerkt en de resultaten gepresenteerd.

“221 burgers hebben de kans genomen om de bevraging in te vullen en dat is gezien de vrijblijvendheid en de omvang een succes. Representatieve analyses zijn niet mogelijk maar enkele trends tekenen zich af in de resultaten. Onze bestuursploeg zal bij de opmaak van haar lokale partijprogramma dan ook rekening houden met de reacties op de burgerbevraging.” -aldus N-VA-voorzitter, Ward Vranken.

97% van de Buggenhoutenaren woont graag in de bosgemeente en dat verbaast het N-VA-bestuur niet. De tevredenheid is ook zeer hoog wat betreft de administratie (82%) en de voorzieningen voor cultuur, jeugd en sport (85%). Niettegenstaande werden ook enkele werkpunten zichtbaar, hieronder de top 5.

“Met stip op één staat de vraag naar extra investeringen voor de vernieuwing van fiets -en voetpaden. Vervolgens vraagt ook bijna de helft (48%) om de verkeersveiligheid verder te verbeteren. Ondanks de continue investeringen in weginfrastructuur blijft ook dat een werkpunt volgens 42% van de respondenten. Een financieel gezonde gemeente (39%) en een groen & ecologisch karakter (37%) vervolgen de prioriteiten.” zegt schepen Wim Mommaers.

De N-VA-mandatarissen en bestuursleden zijn zelf heel nauw betrokken bij het lokale beleid van onze gemeente en daarom verrassen de werkpunten hen niet. Van een aantal bekommernissen wordt alvast werk gemaakt. Zo zal het mobiliteitsplan, dat nog voor de zomer zal voorgesteld worden, een belangrijke impact hebben op de

verkeersveiligheid. Bovendien worden alle prioriteiten meegenomen bij de opmaak van het lokale partijprogramma.

“We danken alle deelnemers om de bevraging in te vullen en beloven om aan de slag te gaan met de mening van de burger. Ook in de toekomst kan u altijd een N-VA mandataris of bestuurslid aanspreken met uw vraag of u kan hiervoor het websiteformulier invullen. In elk geval belooft N-VA Buggenhout dat mobiliteit en verkeersveiligheid, moderne dienstverlening, lokale kernversterking en een levendige maar propere bosgemeente prioritaire aandacht zullen krijgen bij de opmaak van het verkiezingsprogramma” sluit Vranken af.

Voor meer informatie of vragen bij deze tekst:

Ward Vranken – Voorzitter N-VA Buggenhout     0479/742691

Wim Mommaers – Schepen N-VA Buggenhout    0478/361624