Bestuursverkiezingen 8 maart

Op 8 maart 2016, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Communicatie
het nieuwe bestuur van N-VA Buggenhout

N-VA Buggenhout verkiest nieuw bestuur

Op 8 maart verkozen de leden van N-VA Buggenhout een nieuw afdelingsbestuur. Onder leiding van kersvers voorzitter Ward Vranken (29j.) zal N-VA de lokale verkiezingen van 14 oktober 2018 tegemoet gaan. Met 3 extra vrouwen en 2 nieuwe jongeren wordt de bestuursploeg gevoelig versterkt.

Traject VK2018 ingezet
Gisteren gaf N-VA Buggenhout het officiële startschot van het traject dat ze willen afleggen naar aanleiding van de volgende lokale verkiezingen die zullen doorgaan op zondag 14 oktober 2018. De leden van N-VA Buggenhout verzamelden in het oud gemeentehuis te Opdorp voor de verkiezingen van een nieuwe bestuursploeg. Na een korte voorstelling van de kandidaten volgde de stemming.

Doorgeven voorzittersfakkel
Als uittredend voorzitter sprak Steven De Backer de leden toe en dankte hij iedereen voor de constructieve samenwerking: “Ik kijk terug op een zeer boeiende periode als afdelingsvoorzitter. Onze mandatarissen hebben sinds 2013 moeilijke en onpopulaire maatregelen moeten nemen maar houden daarmee onze Bosgemeente financieel wel op de rails. Schuldafbouw en behoud van de dienstverlening dat is een verwezenlijking die de verandering in Buggenhout zichtbaar maakt. We mogen daar terecht fier op zijn en ik geef dan ook vol vertrouwen de fakkel door aan Ward.” vertelt aftredend voorzitter Steven De Backer.
Ook de nieuwe voorzitter had niet anders dan lovende woorden voor de oude en de nieuwe ploeg:  “We hebben in het bestuur een mooie mix van ervaring en vernieuwing. Alle profielen zijn vertegenwoordigd. Met deze mensen kunnen we ons verhaal als meerderheidspartij verder aanvullen en verfijnen. Eerst kijken we inhoudelijk en nadien communicatief hoe we onze boodschap tot bij de burger brengen. Het uiteindelijk doel is om ook in de volgende bestuursperiode onze gemeente mee te besturen. Ik voel me klaar om onze groep te coördineren en een geweldig traject af te leggen.” zegt Ward Vranken. Ward wordt bijgestaan door Dirk Mortier die zichzelf opvolgt als ondervoorzitter. ‘Ik voel me goed in een ondersteunende rol’ vult Dirk aan.

Vervrouwelijking en verjonging
Hoewel politiek vaak wordt beschouwd als een hobby van oude mannen, wordt de bestuursploeg bij N-VA Buggenhout gevoelig uitgebreid. Drie extra vrouwelijke bestuurders en twee extra jongeren (<30j) zullen de bestuursploeg versterken. Met de nieuwe jongeren in het bestuur is het mogelijk om te starten met een jongerenafdeling, Jong N-VA Buggenhout. Eerstdaags onderzoeken de N-VA jongeren welke invulling en doelen ze willen koppelen aan een jongerenafdeling.
“Ik roep de Buggenhoutenaren op, om de mensen in ons bestuur aan te spreken over wat er leeft in onze gemeente. Als gemeenschapspartij hechten we enorm veel belang aan inspraakmogelijkheden, ondernemerschap en het verenigingsleven. U kan ons natuurlijk aanspreken op een van de komende concerten, eetfestijnen, recepties of sportevenementen” sluit Vranken af.