Uitbreiding jeugdhuis

Op 29 oktober 2016, over deze onderwerpen: Jeugd
Jan Jacobs bij het jeugdhuis waar ze aan het metsen zijn

Op 29 oktober legde een delegatie van de Jeugdraad, bestuur van Joc BOBO, Jeb, Jeugddienst, aannemer en onze schepen Jan Jacobs de symbolische "eerste steen" van de nieuwe opslagruimte naast het Buggenhoutse jeugdhuis. Deze noodzakelijke uitbreiding vormt dan ook het sluitstuk van wat stedenbouwkundig mogelijk is op deze locatie. Momenteel beschikken onze jongeren er over een vergaderruimte, café, buitenterras, fuifzaaltje voor kleinere fuiven of optredens tevens dienst doend als repetitieruimte en drankopslag. Met deze nieuwe ruimte kunnen alle materialen die de jeugdraad uitleent aan jeugdwerkinitiatieven verhuizen van het oude Chirolokaal in de Broekstraat naar een centralere Jeugd ontmoetingsplaats. Spelmateriaal van het Jebke en inkleedmateriaal van het Jeugdhuis gaan er ook in betere omstandigheden een plaats krijgen. De oude ontruimde Chirowoning te Opstal wordt verkocht na aanpassing van de rooilijn. In de nieuwe ruimte wordt eveneens plaats voorzien om instrumenten van repeterende groepjes veilig te kunnen opbergen. De gemeente heeft een budget van 50000 euro voor het gebouw en 10000 euro voor de inrichting ervan voorzien. Voor dit laatste rekenen we op de creativiteit en de handigheid van de gebruikers om de ruimte zo functioneel mogelijk in te richten. De oude slogan van de Jeugdraad "Geef Jeugd Ruimte" blijft actueel en wordt door het gemeentebestuur stap voor stap verder ingevuld.