Geslaagde nieuwjaarsreceptie

Op 27 januari 2023, over deze onderwerpen: Cultuur
nieuwjaarsreceptie 2023

Op zondag 22 januari verzamelde N-VA Buggenhout in de Pattenmolen te Opstal voor haar nieuwjaarsreceptie. “Dat we vandaag elkaar opnieuw fysiek kunnen gelukwensen met een drankje, een hapje, een babbel met de bestuursleden en een gastspreker voelt als een verademing na de coronapandemie.” Vertelt Thomas De Coster – voorzitter van N-VA.

“Met maar liefst 46 bijkomende punten in 2022 verzet onze N-VA-fractie bergen politiek werk. Bovendien werpt het politieke engagement haar vruchten af want vele N-VA voorstellen worden ook effectief in uitvoering gebracht, weliswaar met vertraging. Naar aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen in 2024 zullen we onze ervaren fractie nog sterker maken want de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen: Buggenhout verdient beter” – aldus Wim Mommaers – fractieleider van N-VA.

Gastspreker met dienst was Kris Van Dijck. Hij bejubelde Vlaanderen dat een tewerkstellingsgraad kent van bijna 80%, meer investeert in onderzoek dan Zweden, in de top 15 van de wereld staat als het op export aan komt,... Het Vlaams verhaal staat echter in schril contrast met de situatie in Brussel en Wallonië waar de bestuurlijke niveaus afstormen op een faillissement. In 2024 is de keuze duidelijk het confederalisme of de verarming van Vlaanderen.

Als kers op de taart nam de Buggenhoutse dorpsdichter het woord met een toepasselijke gedicht:

De Fiere Vlaamse Leeuwin

Ze zullen hem niet temmen
de Fiere Vlaamse Leeuw
maar, wat zou hij zijn zonder haar
zijn Fiere Vlaamse Leeuwin

Ze werpt nog steeds zijn welpen
en toont nog graag haar dijen
om hem zo nu en dan te verleiden
zo krijgt ze ook haar zin

Achter iedere Sterke Leeuw
staat een nog Sterkere Leeuwin